Livsrytm 🌊 

Kroppen har en egen rytm. Inom olika omrĂ„den av mitt liv finns ocksĂ„ olika rytmer. Om jag kommer i otakt med nĂ„gon av rytmerna, sĂ„ hamnar jag i en situation dĂ€r det kostar mer Ă€n vad det smakar att göra det jag har tĂ€nkt mig. 

Jag har mĂ€rkt hur viktigt det Ă€r att tillĂ„ta mig att gungas med av de rytmiska vĂ„gorna och inte koppla pĂ„ motorn för att ta mig fram snabbare. NĂ€r motorn kopplas pĂ„, kör jag fortare Ă€n vad min kapacitet tillĂ„ter i lĂ€ngden. Motorn ger den snabba hastigheten, en snabb hastighet som ocksĂ„ innebĂ€r att jag inte hinner att lyssna in det som jag behöver höra eller kĂ€nna in vad jag behöver, för att mĂ„ bra. I samma stund som jag kopplar pĂ„ motorn vĂ„ldför jag mig pĂ„ mig sjĂ€lv och tvingar mig t.ex att vara kreativ eller att göra saker som jag inte Ă€r Ă€mnad till att göra alternativt att det jag gör, kommer att ge tĂ€rande effekter pĂ„ andra omrĂ„den. 

Jag har mĂ€rkt att nĂ€r jag vilar i kreativiteten sĂ„ blommar den mer Ă€n förvĂ€ntat. PĂ„ nĂ„got sĂ€tt sĂ„ skapas ett sjĂ€lvtryck i de kreativa ledningarna och den blommar ut i en Ă€nnu större skala Ă€n vad jag trodde var möjligt, innan jag tillĂ€t mig att slappna av och lĂ„ta mig vilande gungas fram. Att gunga fram pĂ„ de rytmiska vĂ„gorna nĂ€r det gĂ€ller kreativitet har samma effekt som en stĂ„ende vĂ„g, vilken Ă€r ett resultat av att tvĂ„ vĂ„gtoppar möter varandra och förstĂ€rker varandra. I det hĂ€r fallet möter vĂ„gorna frĂ„n den avslappnade instĂ€llningen och kreativiteten varandra och skapar en stĂ„ende vĂ„g.

Det finns en vinst med att följa kroppens rytm och att inte vĂ„ldföra mig pĂ„ mig sjĂ€lv. Vinsten Ă€r den dubbla effekten i form av en stĂ„ende vĂ„g. 

Slappna av och vila i vĂ€ntan pĂ„ att kreativiteten kommer, dĂ€rför att den kommer att komma. 

Leave a Reply

